Ο τρόπος με τον οποίο μια γυναίκα διαπραγματεύεται τη χρήση του προφυλακτικού επηρεάζει τον τρόπο που τη βλέπουν οι άλλοι.
Είτε ο άνδρας είτε η γυναίκα είναι που προτείνει τη χρήση του προφυλακτικού, δεν αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε αυτόν ή αυτήν.
Όμως, ο τρόπος με τον οποίο η γυναίκα το προτείνει κάνει τη διαφορά. Αν τονίσει τη σεξουαλικότητά της εντάσσοντας τα προφυλακτικά στο σεξουαλικό παιχνίδι σαν ερωτική και διασκεδαστική δραστηριότητα, οι άλλες γυναίκες την κρίνουν πιο...
αυστηρά από το να αρνηθεί να κάνει σεξ χωρίς προφυλακτικό ή αν μοιραστεί τις ανησυχίες της για τα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.
Υπάρχουν 19 εκατομμύρια νέες υποθέσεις σεξουαλικά μεταδιδομένων νοσημάτων το χρόνο στις ΗΠΑ, και περίπου οι μισές συμβαίνουν σε νέους κάτω των 25.
Για να είναι το σεξ ασφαλές πρέπει να χρησιμοποιείται προφυλακτικό και υπάρχει απόδειξη πως ο τρόπος με τον οποίο τα ζευγάρια μιλούν και διαπραγματεύονται επηρεάζει την εικόνα αυτού που το προτείνει και τελικά την χρήση ή όχι του προφυλακτικού στην πράξη.
Χρησιμοποιώντας δύο θεωρίες της σεξουαλικότητας και μια θεωρία κοινωνικού ρόλου σα βάση, πραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες. Η μία, πώς αντιλαμβανόμαστε τις γυναίκες που προτείνουν τη χρήση του προφυλακτικού σε σχέση με τους άνδρες, και, η δεύτερη, πώς συγκεκριμένες στρατηγικές διαπραγμάτευσης χρήσης προφυλακτικού επηρεάζουν την εικόνα των γυναικών που τις ακολουθούν.
Στην πρώτη έρευνα, σε 150 μαθητές περίπου 18 ετών, προβλήθηκε ένα από τρία βίντεο ερωτικής επαφής όπου είτε ο άνδρας,είτε η γυναίκα πρότεινε τη χρήση προφυλακτικού, είτε κανείς δεν το πρότεινε.
Μετά τους ζητούσαν να φανταστούν πως φαινόταν στα μάτια του συντρόφου του αυτός που πρότεινε τη χρήση. Ρωτήθηκαν επίσης για τη γνώμη τους, αν το ζευγάρι στο βίντεο είχε τελικά ή όχι ερωτική επαφή και ποιες ήταν οι πιθανότητες να χρησιμοποίησαν προφυλακτικό (αν είχαν χρησιμοποιήσει).
Αυτοί που πρότειναν τη χρήση θεωρήθηκαν από τους ερωτηθέντες πιο ώριμοι και λιγότερο ρομαντικοί απ΄ αυτούς που δεν πρότειναν τη χρήση. Οι γυναίκες δεν κρίθηκαν πιο αυστηρά από τους άνδρες, κι αντιθέτως, θεωρήθηκαν λιγότερο «εύκολες» όταν ζητούσαν προφυλακτικό απ’ ότι όταν δε ζητούσαν. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν εξίσου πιθανή τη χρήση του, ασχέτως ποιός τη ζητούσε.
Στη δεύτερη έρευνα, 193 μαθητές είδαν γραπτά στιγμιότυπα ερωτικής πράξης στην οποία η γυναίκα χρησιμοποιούσε μία από τις τρεις συνηθισμένες στρατηγικές διαπραγμάτευσης προφυλακτικού:
εξήγηση, δηλ. μοιραζόταν τις ανησυχίες της για τα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, άρνηση, δηλ. δεν κάνουμε σεξ αν δε χρησιμοποιήσουμε προφυλακτικό, «ερωτικοποίηση» δηλ. πόσο καυτό σεξ θα έκαναν με το προφυλακτικό και πόσο ελεύθερη και σέξυ θα αισθανόταν.
Στη συνέχεια οι μαθητές ρωτήθηκαν να πουν τη γνώμη τους για το χαρακτήρα της γυναίκας με βάση κάποια χαρακτηριστικά επιλεκτικά.
Οι μαθήτριες αξιολόγησαν τις γυναίκες που πρότειναν τη χρήση ως λιγότερο καλές, πιο «εύκολες» και λιγότερο σαν τον τύπο της νοικοκυράς όταν χρησιμοποιούσε την «ερωτικοποίηση», που σημαίνει πως οι γυναίκες είναι πιο αυστηρές με τις γυναίκες που τονίζουν τη σεξουαλικότητά τους.
Θεωρήθηκαν επίσης και πιο ενδιαφέρουσες. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν επίσης πως το ζευγάρι θα έκανε τελικά σεξ όταν η γυναίκα χρησιμοποιούσε την «ερωτικοποίηση». Δεν αξιολογούνταν διαφορετικά μια γυναίκα που χρησιμοποιούσε τις κλασικές τεχνικές της άρνησης ή της εξήγησης. Και τελικά, η χρήση προφυλακτικού ή μη θεωρήθηκε πως είχε ίσες πιθανότητες και για τις τρεις εκδοχές.
«Αυτού του είδους η έρευνα έχει επιπτώσεις και για τη βασική έρευνα των ρόλων των δύο φύλων… αλλά και ως εφαρμοσμένη έρευνα στην ανάπτυξη του περιεχομένου παρέμβασης μείωσης του σεξουαλικού κινδύνου και πώς οι άνδρες και οι να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά με τους συντρόφους τους όταν ο στόχος είναι να κάνουν ασφαλές σεξ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου