Αγγλοι πουσταράδες τα ΜΑΡΜΑΡΑ δεν σας ανήκουν,γιατί δεν εχετε ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ!!!!

Αγγλοι πουσταράδες τα ΜΑΡΜΑΡΑ δεν σας ανήκουν,γιατί δεν εχετε ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ!!!!

Ειναι ΕΛΛΗΝΙΚΑ και η θέση τους ειναι στο μουσείο της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Το πρώτο "πράσινο" μονοθέσιο


Είναι οικολογικό, είναι φθηνό, είναι και ελληνικό! Δύο ξαδέλφια από την Κεφαλλονιά κατασκεύασαν το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο στον κόσμο που κινείται με τη χρήση βιοκαυσίμων, χαρίζοντας στην Ελλάδα μια σπάνια πρωτιά στον κλάδο της αυτοκίνησης.


Είμαστε περήφανοι ως Κεφαλλονίτες και ως Ελληνες που κατασκευάσαμε το πρώτο οικολογικό μονοθέσιο, δηλώνει στην «Espresso» ο 37χρονος πολιτικός μηχανικός Σταύρος Τραυλός που μαζί με τον ξάδερφό του Παναγή Στρατιώτη συνέλαβαν και υλοποίησαν την ιδέα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα συνδυάζει την οικολογία και την οικονομία. Τα δύο ξαδέρφια δημιούργησαν της εταιρεία Peterson’s Racing Cars και σε συνεργασία με Βρετανούς αεροδυναμιστές σχεδίασαν και κατασκεύασαν στην Αγγλία το πρότυπο μονοθέσιο που κινείται με οικολογικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής, έχουν κατασκευαστεί δύο μονοθέσια, ένα που καίει βιοντίζελ και ένα δεύτερο που καίει βιοαιθανόλη.

Οπως εξηγεί ο Σταύρος Τραυλός, για την κατασκευή τους χρησιμοποιήθηκαν μηχανικά μέρη ευρείας παραγωγής ώστε το κόστος του κάθε μονοθεσίου να μην ξεπερνά τα 50.000 ευρώ, ποσό χαμηλό για τα αγωνιστικά δεδομένα. Η ιδέα γεννήθηκε πριν από μερικά χρόνια, όταν ο ξάδερφός του αναζητούσε ένα μονοθέσιο για τον γιο του. Μόλις διαπίστωσε ότι χρειαζόταν 150.000 ευρώ για να ενοικιάσει μια Formula 3, ο Παναγής Στρατιώτης πήγε στην Αγγλία ψάχνοντας μια εταιρεία που θα του έφτιαχνε ένα φθηνό μονοθέσιο. Στη συνέχεια μπήκε στο παιχνίδι και ο 37χρονος μηχανικός και μέσα σε τρία χρόνια τα δύο ξαδέρφια προχώρησαν στον σχεδιασμό και την παραγωγή του δικού τους «πράσινου» μονοθεσίου.

«Το επόμενο όραμα είναι να δούμε στην Ελλάδα το πρώτο οικολογικό πρωτάθλημα μονοθεσίων στο κόσμο. Για να συμβεί αυτό, πρέπει κάποια στιγμή να βοηθήσει και η πατρίδα» δηλώνει ο κ. Τραυλός που ευελπιστεί ότι κάπποια στιγμή θα κατασκευάσουν δεκατρία μονοθέσια που θα συμμετάσχουν σε έναν νέο τύπο αγώνων, την Ecoformula. Η ιδέα είναι καθένα από τα μονοθέσια να φέρει τα ονόματα μιας από τις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας και ενός χορηγού και να χρησιμοποιείται όχι μόνο για αγώνες, αλλά και για περιβαλλοντική διαπαιδαγώγηση. Στα πλάνα είναι επίσης η εκπαίδευση των νέων οδηγών με τη βοήθεια του επίσημου οδηγού της εταιρείας, του Ιαβέρη junior (Κωνσταντίνου Μαρκουίζου), γιου του ομώνυμου θρυλικού Ελληνα πρωταθλητή των αγώνων αυτοκινήτου.

Η Peterson’s Racing Cars έχει υποβάλει πρόταση για χρηματοδότηση του μονοθεσίου από το ΕΣΠΑ σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Πάτρας. «Μελλοντικός στόχος είναι η κατασκευή ενός φθηνού, οικολογικού αυτοκινήτου, που μάλλον θα είναι υβριδικό και βιοντίζελ» αναφέρει ο κ. Τραυλός.


ΣΤΑΘΗΣ ΔEΛHΓΙΩΡΓHΣ



Ερχεται και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο made in Greece

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η τελευταία λέξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και κερδίζουν ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Ηδη όλες οι μεγάλες βιομηχανίες έχουν ρίξει στην αγορά αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό και, σύμφωνα με ρεαλιστικές προβλέψεις, έως το 2020 αναμένεται να κυκλοφορήσουν στη Γερμανία 1.000.000 τέτοια αυτοκίνητα και στη Γαλλία 2.000.000. Σε δύο χρόνια, μάλιστα, στους δρόμους θα βγει και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο made in Greece.

Σύμφωνα με απόφαση των είκοσι εφτά υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., μέχρι τα μέσα του 2011 οι χώρες τους θα πρέπει να αναπτύξουν ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ώστε να πειστούν οι καταναλωτές να ξεπεράσουν τους δισταγμούς τους και να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η επαναφόρτιση θα πρέπει να μπορεί να γίνεται στο σπίτι, το γραφείο και σε δημόσιους σταθμούς.

Την ίδια ώρα οι πρώτες σκέψεις για το φιλόδοξο εγχείρημα παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου made in Greece φαίνεται πως πρόκειται να ευοδωθούν και σε δύο χρόνια στους δρόμους θα κυκλοφορούν τέτοια αυτοκίνητα.

«Τα παλαιού τύπου εργοστάσια, με τις μεγάλες σειρές παραγωγής, άρχισαν να καταργούνται και δεν αναμένεται να ιδρυθούν καινούργια, εκτός ίσως από περιορισμένες περιπτώσεις σε Κίνα, Ινδία και ενδεχομένως Βραζιλία» τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας Γιώργος Μπλάνας, ένας εκ των εμπνευστών του ελληνικού εγχειρήματος. «Η Πτολεμαΐδα μπορεί να γίνει ένας τόπος ξεχωριστός, πράσινης ενέργειας και νέων επιχειρήσεων που να είναι αποδοτικές και να έχουν εξαγωγές στο εξωτερικό» πρόσθεσε ο κ. Μπλάνας.

Η αγορά αυτή θα πρέπει να ενισχυθεί -τονίζουν οι ειδικοί- αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πέσουν και οι μπαταρίες τους να έχουν αρκετή διάρκεια ώστε να μη χρειάζονται επαναφόρτιση κάθε λίγο και λιγάκι. Πάντως, όπως εκτιμούν οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών, ενώ τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες «θα παραμείνουν κυρίαρχα σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα», τα ηλεκτρικά και -στο απώτερο μέλλον- τα οχήματα υδρογόνου «αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου